Capetown dag 3

30 juli 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Weer een stralende dag vandaag. De rode bus is aan de beurt. We stappen op aan V&A waterfront. Er zijn drie tours: downtown, the City en Peninsula. We starten met the city. Deze rijdt naar de kabelbaan voor de Tafelberg maar spijtig genoeg is het jaarlijks onderhoud en is de lift 2 weken gesloten dus dikke pech. Pluspunt is dat je lionshead oprijdt. Dat is de berg aan de rechterkant van de Tafelberg. Prachtig zicht op het bovendeks en mooie foto's kunnen nemen. Tegen de middag besluiten we over te stappen op de gele lijn. Eerst en vooral omdat we moeten plassen maar ook omdat we iets willen gaan eten. We komen na de tocht doorheen het centrum terecht in een tapas bar. Lekker. Omdat we niet nog eens de city tocht willen doen stappen we na het eten op de blauwe lijn of Peninsula. Deze rijdt langs de townships, hout bay waar je een Ferry kan nemen naar een eiland met honderden zeehonden, Camps bay etc. We rijden dus door wijngebied maar ook een heel deel langs de kust. Zalig. Bij terugkomst gaan we effe de beentjes strekken en lopen the Watershed binnen, een overdekte kunstenmarkt waar alles van Zuid-Afrikaanse makelij is. Erg mooie dingen gezien van kledij tot juwelen, schoenen tot porselein. Nog lekker iets eten in de foodcourt en we kunnen naar ons bedje.