Franschhoek, wijn en krokodillen

27 juli 2017 - Franschhoek, Zuid-Afrika

Vandaag geen ontbijt voor onze neus maar lekker ouderwets zelf maken. Na het ontbijt vertrekken we richting een krokidillen farm. Er zijn er 80 commerciële in Zuid-Afrika, deze kweken niet meer maar zijn meer een opvang. We weten niet zo goed wat te verwachten. Leuke gids die veel vertelt en dan gaan we naar de kroks. Er liggen er 300 op een hoopje in de zon. Een boel handtassen bij elkaar. Persoonlijk verkies ik struisvogelleer maar krokodillenleer is nog duurder. We krijgen een rondleiding over de farm en mogen om de beurt een krok van 2 jaar vasthouden. Grappig.
Daarna gaan we naar een leeuwenpark waar 80 leeuwen zitten, het blijken er 33 te zijn en na 3 minuten probeert men ons met allerlei zielige verhalen over de afkomst van de leeuwen in te lijven om ze te adopteren. Kortom: dit park en bijbehorende chimpansee opvang zijn niet de moeite. Na dit tegenvallertje beslissen we iets te gaan eten en wijn te gaan proeven in Boschendal. Super lekker eten, simpel, organisch, verser dan vers. Wijnproeverij is erg leuk. Kinderen mogen ruiken en raden maar proeven is voor ons. We kopen 3 flessen witte wijn en een fles Brandy van 10 jaar oud. Erg gezellige en warme dag.