Plettenberg Bay

16 juli 2017 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Stormachtige nacht achter de rug, zware rukwinden en hevige regenval. Zomer bij ons is volop winter in Zuid-Afrika. Overdag kan het makkelijk 20 graden zijn, om een uur later te veranderen in 9 graden dus laagjes aandoen is een must.

We hebben vanuit onze familiekamer een prachtig zicht op de baai en het stormachtige weer. De lokale bevolking is superblij met dit weer omdat het een einde aan de droogte brengt. Vandaag gaan we naar de baai zelf om te wandelen en te kijken. Ben benieuwd wat we gaan zien. We parkeren bij lookout beach en wandelen een stukje tegen de wind en hoge beukende golven in. Plots zien we een paar vinnen boven water en even later een spuitgat dat omhoog gaat. Ja hoor walvissen. Een stuk of drie. We zoeken een hoger plekje op om te kijken en de regen en de wind maakt ons doorkoud. Afrika in wintertijd kan berekoud zijn. Nog even naar de supermarkt en dan naar onze Inn om bij een knapperend haardvuur een glaasje wijn te nemen. Zalig.