Suspension bridge en Plettenberg bay

15 juli 2017 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Vandaag rijden we na ons ontbijt verder naar ons nieuwe logeer adres in Plettenberg bay: T'Nika Stable inn. onderweg stoppen we in het nationaal park om een wandeling te maken langs de woeste kustlijn naar een suspension bridge die over een inham naar zee hangt. We doen er ongeveer een uurtje over heen en terug. Een mooi pad dat veel trapjes heeft. Prachtig zicht, wiebelende brug, wat wens je nog meer. Ach ja vaste grond. Onderweg naar ons logeeradres zien we ontzettend veel zwartgeblakerde gronden, bomen en verwoesting. Ook onze Inn is zwaar getroffen qua natuur maar had het geluk dat de gebouwen, mensen en dieren ongedeerd bleven.

Super vriendelijke ontvangst met een drankje en een babbeltje waaruit blijkt dat 4 weken geleden er een grootse brand is geweest die begon in Knysna en dit volledig verwoest heeft waarna de brand verder trok naar een deel van het gebied dat we nu reeds gedaan hebben. Gelukkig is iedereen ongedeerd.

Na wat gebabbel spreken we af dat Karlijn mee mag gaan paardrijden en zetten we ons achter ons glaasje wijn om van het prachtige uitzicht op de baai te genieten. Vanavond eten we een heerlijke lamsstoofpot bij een knapperend haardvuur.

1. Klaas verschoor:
    15 juli 2017