Botlierskop

20 juli 2017 - Mosselbaai, Zuid-Afrika

Vandaag gaan we naar een private game reserve: Botlierskop. Net buiten Mosselbaai ligt een prachtig reservaat dat te decadent voor woorden is.

De enige manier dat Marcel in een tent wil slapen is dat hij er voor betaald wordt maar in dit geval wilde hij wel een uitzondering maken. Een tent met een eigen houten bad, twee buitendouches,  een veranda rondom rond, een hemelbed met klamboe, een prachtig bad met zicht op de dieren en noem maar op.

We worden ontvangen door Mandela, onze gids voor de duur van ons verblijf. Hij neemt ons mee op rondleiding door het hoofdgebouw en geeft ons een welkomstdrankje en een lekker plekje aan de open haard. Vervolgens mogen we aan onze lunch beginnen. We mogen kiezen wat we willen van de kaart en na het eten worden we door Mandela naar onze tent gebracht. Hij rijdt ons tot aan het water waar we moeten uitstappen en op een vlot gaan staan. Vervolgens wordt er aan een touw getrokken om aan de overkant te geraken. Onze koffers etc zijn al in de tent en Mandela leidt ons rond in een overdaad aan luxe. We krijgen ook een fles champagne omdat Marcel had gezegd dat we onze huwelijksreis opnieuw deden.  Om 14u30 worden we opnieuw opgehaald om naar de game drive te gaan. We zien olifanten, kudu, gnoe, buffel, bonte bok, neushoorn, leeuwen en noem maar op. Onderweg stoppen we even om een drankje te nuttigen. Na de gamedrive gaan we naar onze tent waar de verwarming is aangezet, het licht aanstaat en er een koekje op ons kussen ligt. Ik ga met Tijn in onze prachtige bad terwijl Karlijn en Marcel douchen in de buitenlucht. Zalig. Om 19u20 belt Marcel om ons te komen halen en we nemen terug ons vlot en wachten op het golfkarretje om ons te halen. Een vijf gangen diner volgt en een fantastische dag wordt afgesloten met een fantastisch maal. Morgen worden we om 6u45 opgehaald voor onze ochtend drive. Spannend.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Véronique:
    22 juli 2017
    In zo een tent zou je mij ook nog kunnen laten overnachten! Geniet er nog van!!!