Gardens by the bay en Chinatown

14 juli 2022 - Singapore, Singapore

Vandaag is Tijn jarig,14 jaar alweer. Dus het wordt een Tijn dag.

Eerst gaan we met de bus naar Gardens by the bay. Je weet wel die prachtige tuinen met dat hotel met surfplank op het dak dat erachter ligt. Bus 77 en dan een stukje te voet over de brug om vervolgens via dat hotel een loopbrug naar de tuinen te nemen.

Het is 32 graden maar erg vochtig dus drinken drinken drinken is de boodschap. Overal binnen is het nog mondmaskers dragen maar buiten mogen ze af. We lopen door het park, dat echt prachtig is aangelegd dus zeker een aanrader, om vervolgens naar de domes te gaan waar de tuinen liggen. Inkomprijs 22 euro pp maar zeker de moeite waard. Singapore is trouwens geen goedkoop land dus plekken zoals Chinatown kunnen de kost qua eten etc erg drukken.

De eerste dome is de flower garden waar bloemen en planten van alle werelddelen staan en geloof het of niet maar Nederland was nu een tijdelijke tentoonstelling. Marcel helemaal blij.

De tweede dome was minder mijn ding. Daar is een immense waterval met een soort regenwoud waar je heel hoog over loopbruggen start om dan langzaam naar beneden te komen. Marcel, Karlijn en Tijn zijn tot helemaal bovenin gegaan. Ik wilde graag een droge broek houden dus heb enkel de tussenin loopbruggen gedaan en dat was al met knikkende knieën.

Na de dames gingen we richting metro om naar Chinatown te gaan. Ondertussen was de temperatuur opgelopen tot braadniveaj en liep het zweet van ons lijf. Bij de Maxwell foodcentre zijn we dan even gaan zitten en hebben we verse dumplings en noodles gegeten en heerlijke verse icetea en icecoffee genomen.

Tegen 16 uur waren Tijn en Karlijn gaar en was het richting hotel om wat te gaan zwemmen en effe te relaxen. Morgen vertrekken we immers richting Malaka met de bus.

Vanavond eten we in het hotel op vraag van Tijn voor zijn verjaardag.

1. Liesbeth:
    14 juli 2022