Himeji Castle en Nara

21 juli 2019 - Osaka, Japan

Vandaag is het een trein dag. Vanuit Osaka gaan we naar Himeji Castle en naar Nara. We starten met Nara. Dit is gekend om zijn herten die zoals Japanners buigen om dank u te zeggen. Gewoon een onnozel tussendoortje.

Bij aankomst in Nara vanuit Osaka komen we al vrij snel na het station de herten gewoon op de stoep tegen. Ze lopen heel relaxed tussen de mensen. Je kan speciale hertenkoeken kopen voor 150 yen voor 10 koeken dus we kopen een paar pakjes. Het is echt gieren als blijkt dat de herten heel netjes dank u zeggen en de ene al dieper dan de andere buigt. Sommige zijn een beetje opdringerig en eten aan je kleren of bijten in de kleren maar dan duw je ze weg. Een hert vond het nodig om op mij tenen in sandalen te gaan staan. Aaaaaauw. En een ander hert zag Tijn aan voor een lekkere koek en beet effe in zijn rug. Traantjes en ijs erop en alles terug ok.

Vervolgens stappen we de shinkansen (bullettrain) op naar Himeji. Bij buitenkomst van het station zien we het kasteel al. Flinke wandeling later en ettelijk wat zweet (erg benauwd en warm) zijn we aan de inkom en bezoeken we het witte kasteel. Witte kastelen werden in tijden van vrede gebouwd, zwarte zoals Matsumoto in tijden van oorlog. Erg indrukwekkend kasteel en lekker cool. Nog 1 ritje met de shinkansen terug naar Osaka en we zijn terug.

Morgen vroeg op voor onze kookcursus.

1. Liesbeth:
    21 juli 2019
    Dat is een ander kasteel dan ze hier hebben! Prachtig uitzicht ook!