Kuala Lumpur dag 2

18 juli 2022 - Kuala Lumpur, Maleisië

Tweede dag hier maar eerste volledige. Karlijn is snipverkouden door alle airco overal. Die staat in alle bussen, hotels, shoppingmalls en noem maar op op 21 graden terwijl het buiten 36 is. We hebben dan ook beslist om vandaag wat rustiger aan te doen en ze te laten uitslapen.

Rond de middag vertrekken we met een zieke Karlijn richting de Petronas torens maar die blijken op maandag dicht te zijn want Tijn en Marel wilden er graag in. Dan maar even iets eten. Weer super lekker: gebakken rijst met garnalen voor mij, een soort curry soep voor Marcel en de kinderen hadden krokante kip met rijst. Toen we weer buiten kwamen was er een klein stortbuitje maar lekker verfrissend aangezien vandaag de gevoelstemperatuur 42 graden is. Slecht weer wil niet zeggen afkoelen.

Na de stortbui is het ondertussen weer warmer geworden en we gaan dan met de metro naar central market, een soort ambachten marktje waar ze allerlei dingen van tin verkopen, het exportproduct van Maleisië, maar ook gebatikte doeken etc. We bezoeken ook de oudste hindustaanse tepel die tussen de winkels staat verstopt en gaan dan eens een kijkje nemen in Petang street. Dit is de markt van China Town. Waar Channel, Dior, Lacoste en zo veel meer worden verkocht aan zeer goedkope prijzen en de kans dat wat je gekocht hebt uit elkaar valt bij het aan te raken groot is.

Onderweg terug naar KLCC (Kuala Lumpur city central) begint het zwaar te regenen en onweren. Het komt met bakken naar beneden. We schuilen even in de Starbucks en drinken een lekker drankje. Hierna beslissen we om naar Bukit Bintang te gaan om daar wat rond te lopen en naar de Hawker food stalls te kijken. Dat zijn allemaal open restaurantjes waar je vooral verse vis en zeevruchten kan eten. We kiezen een restaurantje uit en vagen om Karlijn te sparen en niet te spicy te doen. De kok is zo vriendelijk om al zijn sausjes te laten proeven zodat hij weet wat we lekker vinden. Vervolgens wordt de tafel volgeladen met gebakken vis in sambal, gegrilde gamba's, gamba's in tempura jasje, nasi met zeevruchten en allerlei side dishes met groentjes. De vis mag je gaan kiezen alsook de garnalen. Super lekker. Alweer een topdagje. Morgen nog een halve dag en dan naar het vliegveld om naar Borneo te gaan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Liesbeth:
    18 juli 2022
    Mooie stad, jammer dat de torens dicht waren. En dat zwembad!!!!!