Kuala Lumpur

17 juli 2022 - Kuala Lumpur, Maleisië

Jawel hoor vandaag gaan we weer reizen. Eerst naar Avis in Melaka om onze auto te gaan halen dan terug naar hotel om uit te checken en koffers op te halen om aansluitend naar Kuala Lumpur te gaan.

Links rijden dus effe wennen maar heel mooie snelwegen dus komt helemaal goed. Hier ze je vele bossen maar de bomen zijn palmbomen.

Normaal gezien moet je tol betalen met een touch 'n go kaart die je nergens meer kan vinden want uitverkocht. Maar op sommige plekken kan je nog cash betalen. Haha niet dus. De eerste tol laten ze ons door maar elk tankstation zijn we er af gegaan om te kijken of we een kaart konden kopen. Na 10 stations hebben we het opgegeven.

De tol uitrijden was niet zo makkelijk maar uiteindelijk was er een bemand hokje en daar hebben ze geld aangenomen. Volgende tol echter hetzelfde probleem dus we hebben de heel domme toerist uitgehangen en een zielig verhaal opgehangen en toen geraakten we er ook door.

Kuala Lumpur is een hel om te rijden. Super druk en alles enkel richting dus toen we aan ons hotel aankwamen en per ongeluk te ver reden moesten we een kwartier terug omrijden.

Ik had me al helemaal verheugd op dit suites hotel want onze suite ligt op de 46ste verdieping en het zwembad op 51 hoog. Jippie.

Met een klein hartje de lift in die gelukkig niet in glas was. Eenmaal in appartement zie je grote ramen en natuurlijk ook in onze slaapkamer. Maar het valt mee. Nu nog het zwembad proberen.

Vanavond gaan we niet te laat uit eten.

Vlak achter ons hotel platinum suits, ligt een wijkje met allemaal eettentjes. Gewoon aan een tafeltje gaan zitten en alle aanbieders komen hun menu brengen. Kiezen wat je wil en bestellen maar. Na de eerste hap staan de tranen in mijn ogen alsook bij de kinderen maar Marcel zit lekker sambal te lepelen.

Even doorbijten en vooral blussen met witte rijst en fruitdrankjes en we redden het wel. Super vers en gezond. Morgen gaan we de stad verder verkennen.

1. Anouk Simonis:
    18 juli 2022
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen en wat ziet het er gaaf uit allemaal zeg!