Kyoto Gion

16 juli 2019 - Kyoto, Japan

Vandaag vertrekken we naar Kyoto. Matsumoto was zeker de moeite maar Kyoto daar kijken we toch heel hard naar uit. We blijven twee dagen in de wijk Gion. De oudste wijk van Kyoto waar ook de geisha’s vandaan komen.

We lopen met onze koffers richting station en daar nemen we een express trein naar Nagoya. Treinreis 2 uur en tien minuten over 180 kilometer. Hier stappen we over op onze eerste Shinkansen of bullettrain. Een trein die 300 km per uur rijdt. Net aan onze wachtrij is een winkeltje waar we ook onze eerste bentobox (een volledige maaltijd met rijst, groenten en vlees of vis) kopen want het is al ruim 14 uur. We moeten er 37 minuten op (voor 150 km) en komen dan in Kyoto aan. Nog even onze shuttlebus zoeken en we kunnen weer op weg.

Ons hotel is er 1 zonder receptie waar je zelf met behulp van een iPad inchecken. Je krijgt op voorhand een mail met allerhande info en nadat je hebt ingecheckt, krijg je opnieuw een mail met je code van je kamer. Nadat we even hebben opgefrist trekken we Gion in. Prachtige kleine houten huizen met smalle straatjes en daar bovenop is het momenteel een festival in Kyoto dus overal zijn optredens en alles is laat open.

We zoeken eerst een tentje om te gaan eten en komen uit bij een klein zaakje waar je wederom een bakplaat in de tafel hebt. De kok maakt alles en het wordt daarna op de plaat gelegd om samen te eten. Gebakken noedels met allerlei lekkere ingrediënten en daarna twee soorten pannenkoeken (zie info verhaal Tokyo).

De kinderen willen heel graag naar het festival dus we lopen richting de optredens en de tempel. Tof om te zien. Morgen wordt het de belangrijkste dag van het festival dat al om 9 uur start. Een drukke dag dus.