Lake Kawaguchiko en Lake Yamanakako

13 juli 2019 - Nagawa, Japan

Het weer is bij opstaan niet bijster en volgens de weerberichten gaat het er niet op verbeteren. Bij het openen van de gordijnen zien we een klein stukje van Mount Fuji omringd door mist. We ontbijten westerse stijl, behalve Marcel die zich volledig onderdompelde in de cultuur. Vis, tofu, gepekelde groentjes, rijst en soep.

Na het ontbijt vertrekken we richting de meren. Het is nog lekker weer en we stoppen bij Lake Kawaguchi Naturalis herb center. Er is een soort festival bezig en overal staan bloemen, kruiden, lavendel etc. Het is blijkbaar ook het seizoen van blauwe bessen dus eten de kinderen een paars ijsje en ik drink lavendel thee. Je moet hier citroen bij doen en dan wordt het paars.

We rijden wat verder richting de bootjes en huren een pedalo in de vorm van een zwaan om op het meer te peddelen. De kinderen willen graag op de kabelbaan maar het weer is zo gekeerd dat je geen zichtbaarheid meer hebt. We gaan dan maar lunchen in een klein eethuisje langs de weg waar we onze schoenen moeten uitdoen en op kussens op de grond zitten. Voor ons tempura, voor Marcel geroosterd varkensvlees. Lekker. Achteraf bleek dit een heel populair adres te zijn dat in heel veel Japanse reisprogramma’s voor komt.

Na de middag rijden we naar Lake Yamanakako maar ondertussen is het weer zo slecht geworden dat we maar even heel toeristisch doen en naar de Gotembo outlet gaan. Marcel drieLevi’s jeansbroeken voor 42 euro en de kinderen elk een t-shirt dat ze al lang wilden.

In de ryokan hadden we in de avond wederom een fantastisch maal deze keer met een soort hotpot.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade