Nijo Kyoto: Kyomizu-dera, Nishiki markt

18 juli 2019 - Kyoto, Japan

Wisselen van hotel vandaag. We gaan de komende twee dagen in een ander deel van Kyoto te zitten, niet Nijo. We moeten eerst met onze koffers terug naar het informatiecentrum bij het station. Daar laten we de koffers achter. Deze worden rechtstreeks naar het hotel gebracht. Eenmaal alles geregeld gaan we in het station even ontbijten en vertrekken daarna naar Kyomizu-dera.

Dit is een tempel met een prachtig uitzicht over de stad. We nemen de bus naar de tempel en het laatste stukje is het klimmen. Het weer is iets plechtiger dan gisteren, minder vochtig dan daarvoor maar nog wel warm. Ca 30 graden maar normaal met 90% vochtigheid. De klim is dus iets fijner. Mooie tempel, mooi zicht over de stad maar de grote tempel staat in de stelling dus spijtig genoeg geen foto’s met verzicht.

Hierna nemen we de bus richting de Nishiki markt. Een markt met allerlei lokaal voedsel. Grappig om door te lopen. We zien mega oesters en mosselen, zeeslakken in wiens huisje je kan wonen ongeveer en lolly’s van inktvis. Kortom veel kleuren, geuren en vreemd dingen. Leuke ervaring.