Vertrek naar Tsitsikamma

14 juli 2017 - Tsitsikamma National Park, Zuid-Afrika

Vandaag vertrekken we uit de river cabin om naar het Tsitsikamma village Inn te vertrekken. Een dorpje dat enkel bestaat uit een hotel opgebouwd uit verbouwde koloniale huisjes, schuren etc. Erg rustiek en mooi.

Maar voor we vertrekken hebben de mensen van Avoca nog een verrassing aan het ontbijt voor Tijn want die wordt 9 jaar vandaag. Hij schrikt zich een aap wanneer er plotseling een hele hoop dames zingend binnenkomen met een taart met kaarsjes. Ze zingen happy birthday in het Engels en in hun eigen taal Xhosa. Filmpje volgt.

Tijn is hoteldebotel van zijn prachtige carrot cake en weigert de zelfgemaakte leeuw die er op staat op te eten maar vraagt een doosje om hem in te bewaren. Na uitvoerig afscheid genomen te hebben rijden we  naar Tsitsikamma. Af en toe eens stoppen om te wisselen van chauffeur of een hapje te eten en tegen 13u komen we aan.

De kamers zijn nog niet klaar maar we mogen de auto al parkeren en verkennen het piepkleine dorpje. Marcel, Karlijn en Tijn boeken een tokkel tocht in het woud. Een tocht waarbij je van boom naar boom tokkelt op een minimum hoogte van 30m en max van 115m.

Schijterd die ik ben blijf ik braaf hier om wat te genieten van de omgeving en de blog aan te vullen. Pff een goed excuus hè.