Borneo

20 juli 2022 - Sepilok Rehabilitation Center, Sabah, Borneo, Maleisië

Gisteren was het weer een reisdag. Bij opstaan was het super hard aan het regenen in KL en dat zou zo blijven de komende dagen. Om 16u25 hebben we vlucht met airasia richting Sabah Borneo. Voor mij het spannendste deel van de reis aangezien we naar het regenwoud gaan waar dikke vette spinnen zitten. Jippie, ik kijk er echt naar uit :(

Om 12u30 zijn we al op de luchthaven maar beter hier fan buiten in de regen. Alles gaate rg vlot ook douane want we hebben gekozen om enkel handbagage mee te nemen. Voor de kinderen had ik een opvouwbaar weekendtasje gekocht en ikzelf had een grote weekendtas bij als handbagage van het begin af aan. Dus lekker vlot want de rest van de koffers staat nog in hotel in KL.

Vlucht vertrekt stipt op tijd en we komen zelfs 20 minuten vroeger aan in Borneo dan voorzien. Om 19u landen we, snel door de douane en dan taxi naar Nature lodge Sepilok. Hier blijven we 1 nacht om vervolgens vandaag om 12u opgehaald te worden. Dan een rit van 2 uur naar het Last frontier boutique resort in Borneo. Heel klein maar naar het schijnt heel goed.

Om de tijd te vullen staan we vroeg op en lopen 1,3 km naar het sun bear reservaat. Heel tof om te bezoeken. De oprichter Dr Wong heeft het zijn levenswerk gemaakt om sun bear te rehabiliteren. Hij redt ze van over heel Maleisië omdat veel mensen ze houden als huisdier in kleine kooitjes of ze doden voor speciale geneeskrachtige eigenschappen.

Prachtig reservaat waar het doel is de beren terug in het wild te kunnen zetten.

Dr Wong liep zelf rond en begon een praatje met ons. Tijn heeft achteraf een drinkfles van 3.8 liter gekocht en Karlijn een petje om ze te sponseren.

Nu wachten op de chauffeur.