Einde KL, begin Taman Negara

24 juli 2022 - Taman Negara, National Park, Maleisië

Gisteren was onze laatste dag in KL. Marcel en Tijn wilden de torens bezoeken en Karlijn wilde graag rondlopen in een shopping mall met super dure merken.

Tegen 17u terug naar appartement om even te rusten en 's avonds nog 1 keer naar Bukit Bintang om te gaan eten. Deze keer bij een grote chinees. Super lekker.

Vandaag checken we uit voor 9 uur en nemen afscheid van KL. We stappen in de auto richting de Batu caves. Ligt half uur van KL af. Leuk om eens te doen. Heel kleurrijk, jammer genoeg heel veel afval zoals vaak in Maleisië.

Na ons bezoek stappen we de auto in om 3 uurtjes te rijden richting Taman Negara. Bij aankomst blijkt dat het hier nog warmer is dan we al hebben gehad. Mijn telefoon staat op ontploffen dus even onder de airco leggen.

We komen aan bij Tebing Guest House in Taman Negara. Het huisje is nog niet klaar dus rijden we even naar het dorpje om daar in het floating restaurant te gaan eten. Grilles squid, fried noodles with chicken, fried rice en sweet en sour chicken. Mijn favoriete drank hier is koude thee met citroen. Dat verfrist en zit niet boordevol suikers want light en zero dranken kennen ze hier niet. Blijkbaar is hier een hoog percentage aan diabetici door de extreem zoet toetjes en drankjes.

Daarna richting huisje en alle fans, airco's etc op om af te koelen. Straks vertrekken Karlijn en Marcel op night walk. Tijn is niet lekker, die heeft een flinke hoest en blijft bij mij om een beetje uit te rusten. Foto's zullen dan nog volgen.