arashiyama bamboo grove en het gouden paviljoen

19 juli 2019 - Kyoto, Japan

Kyoto is een prachtige stad waar je zelfs met 5 dagen dat we hier straks zitten nog niet alles hebben gezien. Vandaag doen we het bamboebos en het gouden paviljoen.

We stoppen ‘s ochtends even bij de Coöperatie van Kyoto waar we lekker ontbijten, wat drinken kopen en dan naar het station lopen. We komen uit in het station van de Sagano romantic train. De kinderen willen graag deze zeer oude trein nemen om zo naar het bos te gaan.

Romantiek is ver te zoeken aangezien een Japanse conducteur de ganse reis erg luid door een speaker zit te roepen en je 1 niets begrijpt en 2 je wil dat hij zwijgt omdat de trein ook nog eens kabaal maakt. We zien wel heel goed op de rivier en de omringende bossen dus erg mooie natuur.

Op de terugweg stappen we uit bij het bamboebos. Het is erg druk dus echt genieten kan je niet maar we hebben het toch maar gezien. 😏 Eenmaal beneden nemen we de bus richting de kinkakuji tempel oftewel het gouden paviljoen.

Dit is echt prachtig, te midden van een prachtig park vol met bonsai bomen staat een tempel in bladgoud. Erg prachtig. Morgen gaan we zien wat we nog kunnen doen en dan om 15u vertrekken we naar Osaka.