Fifth station Mount Fuji, Arakurayama Sengen Park, Fujisan world Heritage center

14 juli 2019 - Oshino, Japan

JDe matjes op de grond beginnen mijn rug een beetje te mishandelen dus ik was blij dat het ochtend was. Wederom een mistroostige dag maar we maken er het beste van. Blijkbaar is dit abnormaal weer voor de tijd van het jaar.

Na het ontbijt vertrekken we naar fifth station. Dit is het laatste station dat je met de auto kan bereiken en van hieruit kan je de berg beklimmen via verscheidene paden. We worden omgeleid en naar een busparking verwezen omdat er een storm is geweest en de bliksem is ingeslagen ergens op de weg. Wanneer we de bouwplaats vinden blijkt dat je 60 euro moet betalen om naar boven te gaan met de bus terwijl er geen zicht is en het wordt afgeraden om te klimmen. Het blijkt ook rond vriespunt te zijn dus we zien af van deze uitstap en reppen ons richting de prachtige pagode die je op vele postkaarten van Mount Fuji ziet.

Flinke klimaat boven waar je snel voelt dat de hoogte je parten speelt. Boven aangekomen staan er waarschuwingsborden voor beren, apen en everzwijnen. We zien er echter geen. Ik neem de klassieke foto bij de pagode maar ik steek bij de foto’s er een bij hoe het er bij mooi weer zou uitzien.

Tijn is vandaag jarig dus hij mag kiezen waar we gaan eten. Hij vindt via TripAdvisor een Japans hamburgertentje waar we schoenen moeten uitdoen en op kussentjes op de grond zitten.

We bezoeken het Fujisan World Heritage center waar de geschiedenis over Mount Fuji te zien is. Hebben we hem toch nog gezien. 😏🙈 Laatste nacht in de ryokan (herberg) en morgen op weg naar Matsumoto met de trein.

1. Anne-Marie:
    14 juli 2019
    Gefeliciteerd met Tijn zijn verjaardag!
  2. Marcel C. Verschoor:
    15 juli 2019
    Dank je wel annemarie. Namens Tijn.