Kyoto Nijo Castle en op weg naar Osaka

20 juli 2019 - Osaka, Japan

Laatste dag Kyoto tot onze grote spijt. We gaan weer lekker bij de Coop ontbijten en vertrekken dan naar Nijo Castle. Heel mooi domein, mooie tuinen en prachtige paleizen. Het kasteel zelf is er niet meer maar de paleizen wel. Je mag hier vrij rondlopen maar in de paleizen geen foto’s nemen ivm beschadigen van de muurpanelen/schilderingen. Het paleis is sinds 2011 bezig met een grootschalige renovatie die 24 jaar in totaal zal duren. Ondertussen zijn 3 poorten gerestaureerd en staan nu de binnenpaleizen in de stellingen. Maar toch nog de moeite waard.

Na onze laatste uitstap stappen we op de trein richting Osaka. De reis duurt maar 26 min maar bij aankomst op het station denk ik dat we 5 keer roltrap op en af zijn geweest omdat het zo’n doolhof was. Tenslotte moesten we bijna een kwartier naar de metro lopen voor we deze konden nemen. En bij aankomst wisten we niet welke uitgang we moesten nemen maar na lang rondzwerven kwamen we dan toch bij het hotel. We moesten nog een half uur wachten voor we konden inchecken dus koffers achtergelaten en iets gaan zoeken om te eten.

Gelukkig vonden we vlak achter de hoek van het hotel de juiste uitgang van de metro voor de volgende keer en een eethuisje waar we weer in een automaat geld moesten stoppen en dan bestellen. Erg lekker gegeten. We kunnen de kamer op bij terugkeer. Twaalfde verdiep met zicht over Osaka en mini kamers. Dit is de kleinste kamer die we tot nog toe hebben gehad. Koffer moet onder het bed anders kunnen we niet bewegen en bed staat tegen de muur. Maar goed bed, proper en lekker cool. Das meer dan voldoende.

Na ons op te frissen vertrekken we richting Dotenbori. Een wijk in Osaka die doet denken aan Las Vegas. Glitter, licht, geluid en veel volk. Grappig om te zien en rond te lopen. Weet wel dat het ontzettend warm en vochtig is. We blijven hier nog drie nachten en dan gaat onze laatste fase van de reis in.