Aloe ridge

22 juli 2017 - Swellendam, Zuid-Afrika

Laatste dag in Botlierskop. We hebben gekozen voor een safari te paard ipv een game drive op onze laatste dag. Licht onder druk van onze dochter want ik heb 35 jaar niet meer op een paard gezeten. Ik vraag of ze een paard hebben met zijwieltjes maar jammer genoeg hebben ze dat niet. We geraken allemaal vrij gemakkelijk op ons paard en vertrekken de stallen uit om te gaan rijden tussen de neushoorns. Omdat Karlijn een ervaren ruiter is gaat zij regelmatig in galop vooruit met een gids terwijl wij met drie op een rustig drafje verder gaan. De eerste 10 minuten zit ik verstijfd in het zadel maar al gauw ontspan ik en geniet ik zelfs van de rit. We nemen uitgebreid afscheid van Mandela en vertrekken met spijt in het hart omdat we het hier zo fijn hadden naar onze volgende bestemming. Marcel en ik spreken af dat we twee rustdagen gaan nemen in Swellendam en gewoon wat gaan vegeteren. We rijden door boerenlandschap, stoppen in Swellendam om boodschappen te doen en vertrekken naar ons huis met zicht op de kleine brakke rivier. Prachtig huis met eigen zwembad. Genieten. Twee dagen niksen, zonnetje liggen, braaien en vooral rusten. Maandag vertrekken we naar Hermanus om te gaan whale watchen.

1. Klaas verschoor:
    24 juli 2017
    het lijk mij mooi zo met paard
    maar het paard was zeker wel moe na afloop.
    verder wensen wij jullie gezellige voortzetting
    en tot horen