Hermanus: walvissendorp

24 juli 2017 - Hermanus, Zuid-Afrika

Vandaag vertrekken we uit Aloe ridge en trekken we naar Hermanus. Om 14u30 moeten we in de haven zijn voor een whale watching tocht. We gaan eerst naar ons appartement in het whale coast hotel. We hebben een duplex met drie slaapkamers boven een shoppingcenter. Top locatie. We eten iets in de haven in een klein houten restaurant waar de vis vers uit de zee wordt geserveerd. Vingerlikkend lekker. Opa zou hier graag bij geweest zijn. Om 15u vertrekken we met de boot. De eerste 40 minuten gaan goed maar bij de eerste walvis wordt de boot gelijk gelegd aan de golven en dan voel je elke beweging. We zien ontzettend veel walvissen en zeehonden. Erg knap maar ook erg wiebelig. Tijn staat over te geven in een zakje maar daarna is hij weer top. Marcel en ik hebben het effe moeilijk en Karlijn heeft een ijzeren maag. Na de walvissen vaarwel te hebben gezegd gaan we naar de haven terug. Het weer slaat wat om en het wordt ruwer op de zee. Jippie. We zitten vooraan op het dek en krijgen regelmatig een guts water en wind over ons. Doorkoud maar erg blij dat we terug zijn staan we aan wal. Snel naar ons hotel om lekker te douchen en op te warmen.