Knysna en olifantenpark

17 juli 2017 - Knysna, Zuid-Afrika

Stralend zonnetje deze ochtend. Het weer hier slaat zomaar om van winter naar lente. Gelukkig is het vandaag lente. Na ons ontbijt en uitgebreid afscheid nemen van de paarden en de honen, vertrekken naar naar Knysna. Onderweg naar onze bestemming komen langs het Knysna Elephant park. Een park vol olifanten waar je eten aan mag geven en mee kan wandelen.

Allemaal olifanten die in gevangenschap geboren zijn of geleefd hebben maar hier terug leren om in de vrije natuur te leven. Wanneer ze oud genoeg zijn worden ze terug vrijgelaten in natuurparken. Wij opteren voor het eten geven aan de olifanten maar tijdens de uitleg van de gids blijkt al snel dat een olifant niet te onderschatten is en dat we bepaalde zaken niet mogen doen.

Prachtige ervaring vooral die natte slurf op je hand. Olifanten zijn eeltiger dan ik dacht. Super vriendelijke gids Joshua die zijn tijd nam om alle vragen te beantwoorden en ons een Kodak moment gaf met een mooie olifant zoals de foto's aantonen.

Na ons tochtje rijden we verder naar Knysna. We gaan eerst naar ons logeeradres dat in de rijke wijk ligt. Prachtige villa met zicht op de baai. Vervolgens gaan we effe souveniertjes snuisteren en langs de waterkant wandelen.

In de avond gaan we naar de Olive tree. Een restaurantje uitgebaad door een Afrikaanse met Nederlandse ouders dus Engels, Nederlands en Afrikaans werd gesproken en begrepen. Weer een fantastische dag.

1. Klaas verschoor:
    18 juli 2017
    het restaurantje was zeker het hoogtepunt
  2. Sjon:
    19 juli 2017
    Wat een super mooie foto's. Het lijkt ons een hele bijzondere reis om te maken. Wat leuk ook dat Tijn op zijn verjaardag zo'n mooie taart kreeg. Geniet er van met zijn viertjes voor je het weet is het voorbij.

Dikke kus van ons S,W,J&G
  3. Véronique:
    22 juli 2017
    Machtige dieren toch he...