Oudsthoorn: het struisvogel paradijs

18 juli 2017 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Na alweer een fijn ontbijt vertrekken uit onze b&b in Knysna en moeten zo'n 2 uur rijden naar Oudtshoorn. We rijden langs prachtige landschappen van bossen tot uitgestrekte dorre vlaktes en woeste golven van de zee. Maar het meest speciale was een prachtig groen landschap in volle zon met op de achtergrond de Swartberg vol in de sneeuw. Oudtshoorn wekt fijne herinneringen op bij Marcel en mezelf door onze vorige reis. We zetten eerst onze koffers af bij onze b&b om vervolgens op zoek te gaan naar een struisvogelfarm. Spijtig genoeg mag je er niet meer op rijden tot grote spijt van de kinderen maar we krijgen wel kusjes en knuffels van Betsy de struisvogel en een nekmassage van 13 hongerige struisvogels die aanvallen op ons emmertje voedsel. Achteraf blijkt dus dat we terecht zijn gekomen bij dezelfde farm als 14 jaar geleden en dezelfde gids. Onderweg terug naar ons huisje stoppen we bij een fantastisch tentje waar we in de zon een ongelooflijk lekkere milkshake drinken en een struisvogelburger eten. Mmmmmmm. Life is good!  Eenmaal in de b&b blijken we 2 prachtige kamers te hebben met een zitje buiten en vlak bij het zwembad. Maar na het insteken van de teen in het water beslissen we toch maar om het zwemmen over te slaan. Morgen gaan we naar de Cango caves dus best nog wat te zien hier.