Vertrek naar Port Elisabeth

12 juli 2017

Dinsdag 11 juli om 10u zitten we in de auto onderweg naar Schiphol. Om 16u20 vliegen we naar London om van daaruit te vertrekken naar Johannesburg. De vlucht naar London verloopt prima en om 19u05 staat onze dubbeldekker klaar - mega vliegtuig en wij zitten bovenin - om te vertrekken. Tien uur vliegen en dan komen we aan om 7u05.

Daar wringt het schoentje. Onze vlucht naar Port Elisabeth vertrekt om 8u15 en we moeten onze koffers ophalen - want doorlussen kon niet - samen met 400 andere mensen, met diezelfde mensen moeten we door de douane om dan uiteindelijk nog naar een andere terminal te gaan om onze andere vlucht te nemen. Oeps. Dat gaan we niet redden.

Gelukkig geraken we snel door de douane doordat onze vlucht op vertrekken staat, gaan onze koffers relatief snel van de band en moeten we een eindje rennen naar de gate. Geluk bij een ongeluk is onze vlucht vertraagd en geraken we ruim op tijd - 8u45 - aan de gate waar het vliegtuig volgens african time aan het boarden is. Pfff dat was nipt. Vlucht verloopt soepel en bij aankomst hebben we snel de koffers en de huurauto.

Nog een uurtje rijden om vervolgens aan te komen bij de Avoca river cabins Addo. Toffe blokhut die uitkijkt op een riviertje en een eigen braai plekje heeft. Goede start van de reis. Vanavond lekker Afrikaans eten in het restaurant van het domein en op tijd naar bed. Eerst gaan we nog effe langs een Cheetah opvang waar dieren worden opgevangen die gered zijn uit barre leefomstandigheden, foute kweekprogramma's etc. Marcel mag een cheetah aaien die wat blijkt weg te hebben van een grote kat wanneer je achter de oren aait. Prrrrrrrrr.

1. Anouk:
    13 juli 2017
    Klinkt als een goed begin! Het is jullie van harte gegund! Geniet er maar van! Xx
  2. Netty:
    16 juli 2017
    Leuk om jullie te volgen op deze reis. Hele fijne vakantie!