San Francisco en de golden gate bridge

15 augustus 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Bij het binnenrijden van de stadhuis voelt het al erg gezellig aan. Enkel het nieuwe financiële gedeelte van de stad is hoogbouw al de rest is laag en met pastelkleurtjes.

We rijden over de Russin Jill, de heuvel die zo vo vaak gefilmd wordt voor achtervolgingen. Voel je lekker in de buik. We hebben een simpel hotel de Travellodge at the Presidio maar ongelooflijk vriendelijke conciërge die met ons gaat zitten en een map uittekent van de bussen, bezienswaardigheden, tips wat te doen met kinderen etc. Raymond is echt een dikke vette tip waard.

We nemen vlak bij het hotel de bus naar het centrum en rijden op een cable care, wandelen door Chinatown en gaan eten in Chestnut straat. Erg leuk allemaal. We zijn bekaf wanneer we terug zijn. Dag twee gaan we naar het golden gate park want daar heb je een aantal mooie dingen. We gingen eigenlijk voor de Japanse tuin maar eindigen in het California science museum  voor de kinderen. Een ontzettend groot museum met een tropisch oerwoud, een moeras, pinguins, een albino krokodil een prachtig koraalrif, aquarium etc. We zijn hier drie en half uur zoet en lopen dan het park uit en nemen de bus richting het strand waar je een bike kan doen van Ca een kilometer waarna je de golden gate bridge heel goed ziet. Eerst hebben we het verkeerde zeer steile pad. Waarna we naar terug helemaal naar beneden te zijn gelopen het goede nemen. We moeten eerst een klim doen en dan zou alles plat zijn. Ja niet dus. Waarschijnlijk ergens verkeerd gelopen maar onze wandeling is dus geen kilometer maar veel langer. In elk geval komen we aan de andere kant aan en nemen heel veel foto's van de brug.

Wanneer we eruit zijn komen we in een wijk met heel dure huizen. We lopen richting de bus en eerst hotel want door het zandpad zijn we van huidskleur veranderd. Na Ee opfrisbeurt terug naar de bus en naar Fishermanswharf waar we Alcatraz nog zien en lekker eten. Man ik ben moe.

Nog 1 dagje morgen en dan een lange reis voor de boeg. 5 uur naar New York daar komen we om 1 uur 's nachts aan. Dan even in een hotel en rond 18u vertrekken we richting London. Ik zal blij zijn als ik mijn eigen bedje zie.