Yosemite: veel te druk

10 augustus 2015 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Na de rit door een zeer mooie pas komen we aan bovenaan in Yosemite. We proberen een kampeerplek te vinden maar blijkbaar zit heel Amerika hier en kan je geen stap verzetten vooraleer je tegen iemand op botst of rijdt want een kerel in een pick-up die het begrip rijbaan niet kende, ramde onze spiegel in een tunnel en die waren we kwijt. We rijden dan maar uit het park om een plek =te zoeken en komen morgen terug om te doen en zien wat we wilden.

's Morgens om 8u vertrekken we langs alle kronkelweggetjes terug omhoog en besluiten om eerst glacier point te doen omdat je daar het mooiste zicht hebt. Nu is dat zicht gelukkig heel mooi want mijn maag hangt achter mijn oren en we moeten nog terug naar beneden. Jippie. We stopen bij Bridalveil fall om een wandeling te gaan doen maar er is niets meer te zien omdat het water in deze periode allemaal weg is. Alle watervallen zijn uitgestorven. We gaan nog naar een film zien over de geschiedenis van het park en besluiten daarna om door te rijden richting Sequoia want d Maripose grove waar die ontzetten grote bomen staan is 24 maanden dicht voor restauratie.

Weer allemaal bochtjes en weggetjes maar we komen rond 19.00 aan in Sequoia National Park en hebben kampeerplek. Zalig park me veel rust en weinig mensen.

Morgen verkennen we.

Van reisblog naar fotoboek