Asakusa en Sensoji tempel

11 juli 2019 - Tokio, Japan

De laatste dag in Tokyo want morgen reizen we door naar Mount Fuji. We doen het vandaag wat rustiger aan om iedereen op adem te laten komen.

Na het ontbijt vertrekken we richting Asakusa waar de oudste tempel van Tokyo staat. Hij is gekend voor zijn reusachtige lampions die aan zowel de poorten als de tempel hangen. Naast deze tempel staat ook een prachtige hoge pagode.

Asakusa staat ook bekend als het stuk van Tokyo waar je vele souvenirwinkels vindt maar ook veel winkels met handgemaakte souvenirs. Overal zie je dames rondlopen in kimono’s die je hier blijkbaar ook kan huren om een dag in rond te lopen maar er lopen ook authentieke dames rond.

De tempel is wederom een prachtig bouwwerk waar veel toerisme rondhangt en waar je voor alles een gezegende amulet kan kopen. Van geluk als koppel tot gezondheid, veilig rijden en goede punten. Dat laatste kopen we voor de kinderen maar je weet maar nooit. 😉

Na veel winkels in en uit tot grote vreugde van Marcel koopt Tijn een magneet van Tokyo voor zijn verzameling en Karlijn een prachtige satijnen kimono met bijpassende obi (riem).

Om drie uur zoeken we een eethuisje maar alles is dicht tot we wederom een vaag tentje op de eerste verdieping vinden. Dit blijkt een Okonomiyaki te zijn. Elke tafel heeft een ingewerkte bakplaat waar je een soort hartige pannenkoek op bakt. Hierin zitten eieren, bloem, vlees of vis, sla, lente-uitjes etc dit meng je in een kommetje en dan giet je het op de bakplaat. Je werkt dit af met gedroogde tonijnschilfers (ik weet het, dit klinkt goor), gedroogde zeewier vlokken en een soort mayonaise. Zeer rijk maar zeer lekker.

1. Klaas verschoor:
    11 juli 2019
    geweldige mooie fotos
  2. Sjon:
    11 juli 2019
    Het ziet er allemaal heel tof en indrukwekkend uit. Veel plezier met jullie verdere trip!!