Museum of digital arts, Tsujiki market en Shiodome.

10 juli 2019 - Tokyo, Japan

Deze ochtend hebben we een afspraak in het Epson digital lab oftewel museum of digital arts. Kaarten thuis reeds gekocht maar bij aankomst blijkt dat het nog een erg lange rij wachten was. Gelukkig ging het relatief snel.

Hoe werkt het museum:

Je komt in donkere gangen en kamers en dan beginnen de muren te leven. Er komen allerlei digitale prints voorbij en deze veranderen voortdurend. Je hebt geen plattegrond van het museum dus je moet echt op ontdekkingstocht. Telkens je een hoek om gaat komt er een ander beeld op je af. Af en toe heb je ook speciale ruimtes gevuld met lichtkettingen of zelfs lampions en daar moet je even aanschuiven omdat je telkens maar met een groepje binnen mag. Karlijn had dit gekozen om te doen. Het was echt de moeite. Toffe ervaring.

Vervolgens moesten we naar Daimo station omdat we het rijbewijs van Marcel moesten laten vertalen om onze auto in Mount Fuji af te kunnen halen. Spijtig genoeg is België één van de landen waar dit voor moet.

Hierna springen we de metro terug op om naar Tsujiki vismarkt te gaan. Allemaal kleine straatjes vol met viskraampjes en restaurantjes want de vismarkt zelf is al dicht. Hiervoor moet je echt heel vroeg in de ochtend - lees 5 uur hier zijn. We zoeken een tof tentje uit waar de sushi vers voor je neus wordt gemaakt en Paul je had gelijk de tonijn is niet normaal lekker. Verser dan vers kan niet. Hij smelt in je mond.

Even terug naar JAF om de vertaling op te halen. Op de terugweg zien we een grote radiotoren en het dak van een tempel en terwijl we even op een terrasje zitten om iets kouds te drinken zoeken we in onze gids op wat dat was. Blijkt dat je van deze toren ook heel hoog boven Tokio kan zien en de tempel is een prachtige Shogun tempel. Dus na onze tussenstop gaan we terug op weg om de tempel en de toren te doen.

Terwijl ik op een bankje op onze blog bijwerk zijn Marcel en de kinderen in hogere sferen. Hoogtes en ik gaan niet goed samen en na het zien van een glazen lift in de look-a-like van de Eiffeltoren al helemaal niet. 😅

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rob & Patricia Verschoor:
    10 juli 2019
    Wauwww Marcel Ilse Karlijn en Tijn wat een gave reis en mooie foto’s! Ik beleef t helemaal met jullie mee op jullie blog! Lieve groet, Patricia