Tokio

8 juli 2019 - Tokio, Japan

Na een prima vlucht van 11 uur landen we op Tokio. Mijn eerste kennismaking met dit land is een futuristisch toilet dat een straaltje water spuit op allerlei plekken die ervoor zorgen dat je een klein kreetje uit.

Even onze JR railpass laten activeren, alles verloopt zeer vlot en correct. Het land van de orde is het echt wel. Vervolgens halen we onze WiFi router op die we ook via onze JR pas hebben geboekt. Dit kleine toestelletje zorgt er voor dat we overal gebruik kunnen maken van internet om dingen te vertalen en op te zoeken.

We nemen tenslotte de bus naar het hotel. Tijn en Karlijn die beiden niet “konden” slapen tijdens de vlucht, storten nu een beetje in. Ik krijg ze met geen stokken uit de bus wanneer we aankomen en Tijn valt in de lobby ter plekke in slaap.

We kunnen gelukkig al op onze kamer (mooi, netjes en van alle gemakken voorzien) en besluiten eerst even te gaan slapen het is immers zeven uur verder in de tijd in Tokio.

Na ons dutje gaan we op ontdekking met het openbaar vervoer. Eenmaal je de Engelstalige plattegrondjes vindt van de metro loopt alles vlotjes en gelukkige wordt er hier en daar al Engels gebruikt op borden. We stoppen in Shinjuku. De wijk van elektronica maar ook het uitgaansleven. We wagen ons aan onze eerste maaltijd op Japanse bodem en kiezen voor een tentje waar het vol met locale zit. Je plaatst je bestelling via een automaat, gaat zitten en krijgt je eten op je plek. Water staat overal gratis en het eten is lekker en goedkoop. 22euro voor ons vieren.

Nu terug naar ons hotel om te slapen zodat we morgen echt aan ons avontuur kunnen beginnen.