Shibuya en Harajuku

9 juli 2019 - Tokio, Japan

Vandaag begon goed, onze laders werkten niet dus alle telefoons waren plat en alarm was niet afgegaan. 😂

Dus om 9u00 schrokken we wakker, in volle vaart aangekleed en gaan ontbijten. Het ontbijt was trouwens een hele belevenis. Van ramen, vis, zeewier omelet tot pannenkoeken en french toast. Mmmm lekker.

De shuttle bracht ons naar het station en van daaruit weer de trein en metro op. We beginnen het te kennen.

We stappen af aan Shibuya station waar het beeld van Hachiko staat. Wie ooit de film Hachi heeft gezien weet dat dit het ultieme verhaal is van eeuwige trouw aan je baasje.

Even foto en vervolgens het drukste en meest rare kruispunt van Tokyo oversteken. Shibuya crossing. We lopen de wijk in en gaan op stap naar Yogogi park waar de Meiji Jingu Shrine staat. Onze eerste tempel in Japan. Spannend.

Hierna lopen we door naar de Harajuku wijk waar de jeugd in grappige kostuums en stijlen rondloopt en je het gevoel hebt dat je in een tekenfilm terecht bent gekomen. Grappig om te doen. We stoppen even in Tokyu Plaza op het zesde verdiep om iets te drinken bij Starbucks en van het zicht te genieten.

En om de dag af te sluiten gaan we naar een lopende band sushi tentje. Karlijn helemaal blij.

1. Liesbeth:
    9 juli 2019
    Oh, die jankfilm, leuk om dat standbeeld te zien. En knap dat jullie je weg al kunnen vinden met het openbaar vervoer!
  2. Richard::
    9 juli 2019
    Ziet er goed uit, geniet er van.👍