Een dagje strand in Texas

16 juli 2015 - Galveston, Texas, Verenigde Staten

We hebben een kleine wijziging in onze route gemaakt. Laten we het dichterlijke vrijheid noemen. Na de hitte van de afgelopen dagen hebben we wat behoefte aan frisse lucht. Op aanraden van een collega van Marcel rijden we naar Galveston Texas. Een prachtig stukje kust aan de Golf van Mexico. We willen graag 2 nachten blijven maar er is maar plek voor 1. Aangekomen sluiten we alles aan, doen onze zwemkledij aan en nemen een paar stoelen mee en gaan op het strand zitten dat grenst aan onze RV. Zalig stukje paradijs. Tijn is extatisch want die heeft een emmer en een schop en die is een put aan het graven naar Peru. Terwijl we over het water uitkijken hoor ik Marcel af en toe in verwondering roepen. De pelikanen zijn hier namelijk welig aanwezig en duiken te pas en te onpas naar beneden wanneer ze voedsel hebben gezien.

Ik was al aan het twijfelen aan de geestelijke capaciteiten van mijn man omdat hij blijkbaar vissen zag springen boven de golven (mini dolfijnen??), tot ik plotseling hetzelfde zag. Blijkbaar bij eb moeten de vissen dieper zwemmen en springen ze over de golven waardoor de pelikanen in aanslag staan. Na een heerlijk ontspannen momentje op het strand gingen we terug naar de camper en maakten we heerlijke burgers op onze barbecue aan onze staplek.

Nog snel een wasje gedraaid op de camping en alles in de droger voor de prijs van 1,75 dollar. Kamperen is leuk.