New Orleans

15 juli 2015 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

De kinderen hebben gisteren nog laat gezwommen en gespeeld met een Amerikaans meisje. Een gezin met drie kinderen dat al 2 jaar aan het rondreizen was. Mama was danseres en wilde in alle vijftig staten dansen. Ze hebben er 25 gehaald en moesten nu terug naar huis. Zwaar hippie gezin met dreadlocks en al, ook de kinderen. Wel goed mee gekletst met de papa, die had nog in Duitsland gewoond tijdens zijn legerdienst. Voor een of andere reden denkt men altijd dat Dutch Duits is.

Deze ochtend effe wat langer geslapen en toen namen we rechtover ons RV park de bus naar downtown New Orléans. Normaal kon je dan overstappen op de tram maar daar waar ze aan het werken dus overstappen op een andere bus. We stapten af in French Quarter. Erg mooi, veel smeedijzeren balkons en terrassen. Leuk voor een dagje maar daarbuiten is het een erg arme stad. Toen het in de stad te warm werd zijn we terug gegaan. Nog effe afgestapt bij Walmart voor water en brood. Water moet je trouwens groots inslaan vanwege de hitte maar ook omdat je het water van de rv niet mag drinken.

Brood trekt hier op niks. Sponsachtig en vult voor geen meter. We hebben maar een goedkope broodrooster gekocht zodat we er toast van kunnen maken.

Kinderen natuurlijk direct het zwembad in toen we toekwamen. Die zagen we effe niet meer terug tot Karlijn huilend voor de deur stond. Ze moest de hele tijd overgeven en was erg warm. Zonnesteek. Gekoeld onder de douche, paracetamol en bed. Twee uurtjes later voelde ze zich een stuk beter, heeft ze wat gegeten en terug gaan slapen.

Marcel en ik hebben zitten kijken waar we heen wilden en hebben gekozen voor een mooie camping aan het strand nabij Galveston van daaruit kunnen we ook makkelijk naar het Houston space center. Morgen vertrekken we.

1. Jesse Snabel:
    17 juli 2015
    Hallo het ziet er cool uit en nog een fijne vakantie. En Marcel mag niet te veel hamburgers en al die lekkere dingen eten.

Groetjes Jesse.
  2. Christel:
    17 juli 2015
    Hey , leuk om de foto s en de reisverhalen te lezen. Ik wou dat ik erbij was. Wens Tijn nog een gelukkige verjaardag van ons. Hoop snel weer iets te zien. Have fun