Lake Powell is een plaatje

30 juli 2015 - Powellmeer, Verenigde Staten

Deze ochtend zijn we vertrokken richting Lake Powell, een kunstmatig gevormd meer van de Colorado rivier. We hebben nog een dag over in de Grand Canyon maar het weer is hier omgekeerd en we hebben zin in iets nieuws.

Marcel rijdt als eerste aangezien we nog regelmatig langs hoge afgronden komen en ik een ontzettende wezel ben. We hebben voor 3 nachten geboekt en kunnen eigenlijk pas morgen terecht maar proberen toch gewoon.

Onderweg stoppen we bij Moeskopi waar dinosaurusvoetstappen in het gesteente zijn vereeuwigd. Zware tegenvaller maar de kinderen hebben er elk welk iets leuks gekocht aan een kraampje van de Navajo Indianen. Tijn een handgemaakte bijl en Karlijn een dromenvanger.

Toen we bijna bij Lake Powell waren kwamen we de horseshoebend tegen. Dat is de plek waar de Colorado een volledige draai maakt voor hij verder stroomt. Marcel had gelezen dat het een korte hike was van ca 800 m. Niettes. Na een flinke wandeling in de hitte moesten we daarna volledig dezelfde wandeling doen maar naar boven. Jezus mina wat was dat maar het zicht was prachtig.

Een kwartiertje verder kwamen we in Lake Powell terecht en gingen op zoek naar de camping. We konden nog wel terecht voor een plek zonder hook-up voor 1 dag extra dus hebben we dat graag genomen. Het zicht is het dubbel en dwars waard.

Ok na een slapeloze nacht in onze hete lucht oven (ook gekend als camper), zijn we blij dat we naar een plek kunnen verhuizen waar we de Airco kunnen gebruiken;

Vandaag moeten een aantal klusjes gebeuren zoals de was en de blog bijwerken nu we eindelijk werkende wifi hebben. We gaan ons straks ook informeren naar een boottocht op het meer en een daguitstap naar Antelope Canyon.