Malakka dag 2

16 juli 2022 - Melaka, Maleisië

Malakka of Melaka, je kan het op veel manieren schrijven, is een plaatsje waar veel dagjestoeristen naar toe gaan omdat er niet heel veel te zien is. Dus we nemen een rustdag, staan op ons gemakje op, gaan wat toeristische plekjes bezoeken, terrasjes doen en het er vooral van nemen.

Ontbijt vandaag is boullion met varkensreepjes en rijst in een lokaal eettentje. Boullion zorgt voor het behoud van je zoutbalans die je sterk nodig hebt met deze hitte. Tijn voelt zich niet lekker en Karlijn zou het vlees liefst met een scalpel snijden zodat alle stukjes vet eraf zijn.

Al bij al een goede start van de kennismaking met de Maleisische eetcultuur, die trouwens erg gefusioneerd is met de Chinese eetcultuur.

We bezoeken het Nederlandse Stadthuys en de kerk, gaan richting de Flora del mar een Portugees handelsschip dat hier in de 16de eeuw vergaan is voor de kust van Maleisië.

Hierna richting Jonkerstreet want Karlijn en Marcel willen een voet -en nekmassage laten doen. Tijn en ik passen, ik wil namelijk niet opgepakt worden omdat ik iemand zijn keel heb dichtgeknepen die aan mijn voeten zit. Wij gaan wat rondkijken en wat snuisterijen zoeken.Terrasje doen en de toerist uithangen.

We spreken terug af in het hotel. Onderweg koop ik een simkaart zodat we kunnen navigeren,bellen, opzoeken etc. 7-eleven is hier de plaatselijke supermarkt waar je dit allemaal kan kopen. Ook doen we de touch n' go app downloaden. Deze hebben we nodig om straks tol op de weg te kunnen betalen maar je kan hier ook mee in de winkels betalen. Veel winkels nemen geen creditcard aan, enkel cash of toch n' go. Lukt prima maar je hebt een Maleisische gsm-nummer nodg die we nu hebben.

In hotel effe wennen aan de vriescel, opfrissen en dan richting de stad om iets te gaan eten. Morgen huurauto richting Kuala Lumpur.