Malakka

15 juli 2022 - Melaka, Maleisië

Vandaag wordt een reisdag. We hebben namelijk gekozen om vanuit Singapore met de bus naar Maleisië te gaan en meer bepaald naar Malakka. Eerst nog effe lekker ontbijten om tegen 11 uur van de kamer te moeten. Vervolgens nemen we de bus naar het busstation te Queen street. Marcel heeft de kaarten al op voorhand gekocht dus enkel nog wachten op de bus.

Wederom is het bloedje heet en zweten we uit plekken waar we niet van wisten dat dat kon. Een lief mevrouwtje uit Singapore die ook een huis in Maleisië heeft knoopt een praatje met ons aan en geeft een bakje verse druiven aan de kinderen. Ze geeft ons ook wat tips waar we straks op moeten letten bij de grensovergang.

Om 12u50 is de bus er en kunnen we opstappen in de vriescel. 1 tip als je gaat rondreizen hier: neem steeds een truitje mee. Als je een paar uur in de zware airco zit heb je iets nodig om warm te blijven. Anders slaat de hitte je daarna keihard rond je oren.

Na ongeveer 1 uur kwamen we bij de grensovergang. Singapore uit is enkel paspoortcontrole. Daarna terug de bus op die aan de andere kant van de controle wacht op ons. Na terug een half uurtje kwamen we aan jij de grenscontrole van Maleisië. Hier moet je alles uit de bus meenemen om eerst langs de paspoortcontrole te gaan en daarna de koffers langs de douane.

Ging allemaal erg vlot behalve bij Karlijn die nog net niet aan het hyperventileren was omdat de man van de douane haar wel leuk vond en allerlei vragen extra ging stellen. Na 10 minuten mocht ze doorgaan naar de bagage en stond het zweet op haar bovenlip.

Wederom allemaal de bus op en rijden naar Malakka. Onderweg zien we alleen maar velden en heuvels vol met palmbomen. Super groen landschap. Tegen 17 uur zijn we aan de busterminal en moeten we 700 meter lopen tot aan het hotel. Klein hotelletje dat recht in Little India ligt. Hotel Mill Road.

Iedereen even opfrissen en dan gaan we op onderzoek. We lopen langs the river walkway en komen zo in Jonkerstreet terecht waar de avondmarkt staat met zowel prullaria als eten. Tijn wordt helemaal gek en wil alles uitproberen.

Wat hij dan ook doet. Als het al lang donker is gaan we langs de rivier op een terrasje zitten en genieten van een drankje, een koeler briesje en elkaar. Morgen weer een nieuwe dag.

1. Rob & Patricia Verschoor:
    15 juli 2022
    Wat een leuk verhaal om te lezen. Een heel avontuur. Genietze samen! Xxx
    Rob & Patricia
  2. Ruud van Geffen:
    16 juli 2022
    mooie foto's, leuk verhaal.