Disney World alias Plopsaland met Mickey Mouse

12 juli 2015 - Orlando, FL, Verenigde Staten

Vandaag staan we vroeg op, eten rustig ons ontbijtje (dat we gisteren in Walmart hebben gehaald) op in de kamer en vertrekken dan met de shuttle naar Magic Kingdom. Het plan is om tussen de middag terug te gaan naar het hotel, effe te rusten en dan terug om nog tot 23.00u op stap te gaan in het pretpark der pretparken.

We vertrekken in een ijskoude bus en komen samen met de rest van Amerika aan bij de inkom. Geen vroegere uren op zondag dus dikke pech. Het is ondertussen al ruim dertig graden en ik heb al geen zin meer maar we gaan door. Ik heb een kaartje van het park in mijn zak en we hebben gisteren fastpasses geregeld voor 3 attracties.

Ik moet eerlijk toegeven, het slaat ontzettend tegen. Ik heb constant het Efteling gevoel omdat de helft van de attracties die hier zijn ook in de Efteling bestaan. Carnaval heet hier 'It's a small world', de theekopjes, de tocht op het water, fata morgana in de grot van Ariel, droomvlucht met Peter Pan. Karlijn is een beetje teleurgesteld omdat er zo weinig snelle attracties zijn. Ze heeft ze wel allemaal gedaan buiten space mountain want die was stuk en natuurlijk wilde ze die net doen.

We hadden allemaal horror verhalen te horen gekregen over wachttijden, eten dat niet mee mag en alles stikduur. Het langste dat we hebben aangeschoven was 45 minuten voor een Railway, drinken was normaal geprijsd en je mocht zelf eten meenemen.

Er waren ook erg leuke attracties maar de topper is natuurlijk de parade en het vuurwerk boven het kasteel.

Conclusie van de dag: we zijn niet terug gegaan naar het hotel, we zijn overal in geweest echt overal, op de foto kan je zien dat zowel de kinderen als wij op instorten stonden door het vele slenteren in combinatie met de hitte. maar ze kunnen het ons niet meer afnemen.

Op naar het volgende avontuur, de camper en New Orléans.