De eerste dag in NYC

7 juli 2015 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag gaan we vroeg op pad om zo veel mogelijk van de stad te proeven. We hebben een rit op de hop on hop off bus staan en gaan daarna een rondvaart doen op een hop on hop off boot.

We starten met prachtig maar erg warm weer. 35 graden in de stad is net een sauna. Gelukkig zitten we op het dak van een bus en hebben we nog wat frisse lucht. Na 15 jaar terug in NY voelt toch wel raar aan. Veel hetzelfde maar toch is de sfeer anders sinds 9/11. Overal extra beveiliging voor de belangrijke bezienswaardigheden, heel de dag door bles hou en be safe. Het is wennen maar het blijft nog steeds een fantastische stad.

We stoppen aan de Empire State building en gaan helemaal naar boven. Mijn billen knijpen samen maar ik heb het toch gedaan en kreeg een prachtig uitzicht in ruil.

Vervolgens stappen we terug op de bis en vaan naar nattere park waar we de boot willen nemen naar Liberty Island maar het is erg druk. We nemen de rondvaartboot die langs het vrijheidsbeeld gaat en onder de Brooklynn bridge. Gaaf. De foto's spreken boekdelen.