Vertrek naar het Disney avontuur

10 juli 2015 - Orlando, FL, Verenigde Staten

Vandaag komt om 8.30u een green cab ons ophalen. Verschil tussen yellow en green is de buurt waar ze mogen werken. Yellow is downtown en Green is uptown en de boor - de verschillende wijken en randgemeenten zoals Harlem, Queens etc.

We geven eerst de sleutel van ons appartement terug af in New Ivoire restaurant waar de eigenares werkt en vertrekken dan richting La Guarda airport.

Weer een hele reeks van veiligeidscontroles later zitten we in de wachtruimte. Op elke tafel staan tablets en niemand praat met elkaar. Dat was anders dan toen we naar Zuid -Afrika gingen want daar knoopte je een praatje aan met iedereen en leerde je veel over het land, de mensen en de gewoontes. Hier is het ieder voor zich.

Na een vertraging van ruim een uur kunnen we vertrekken en vliegen richting Orlando. Om 15.30 lokale tijd landen en we - en Sanne het was 35 graden dus geen verkoeling .

We moeten op een monorail met allemaal lichtjes en bling bling stappen om naar de bagageband te gaan. Koffers bijeen en nu onze auto oppikken. Was wel grappig. Dit is de rij van wagens die jullie mogen kiezen dus stap naar de auto die u wil en neem de sleutel eruit. Wij kozen een Chrysler. Tomtom instellen en we rijden tussen de palmbomen onder de Disneybogen naar het Disney All Star resort.

We krijgen bij aankomst een welkomstpraatje en een badge omdat het onze eerste keer is waardoor we extra geholpen gaan worden. Maar we krijgen ook een koker met 4 armbandjes ede naam van Marcel opgedrukt. Met deze bandjes kan je de kamer openen,  betalen, het park in etc. Kinderen zijn compleet gek nu en kunnen niet wachten tot zondag.

1. Juf sanne:
    12 juli 2015
    Er zit hier eentje naast me die heel jaloers is op jullie bezoekje aan Mickey! Emma vroeg me of we daar ook eens heen gaan... Kga al kunnen beginnen sparen. Leuk om jullie met 4 te zien stralen :-)
  2. Christel:
    28 juli 2015
    We horen niks van jullie , hoen snel iets te horen. Groetjes christel
  3. Christel:
    9 augustus 2015
    Hoi , hoe gaat het daar , nog geen heimwee naar het belgie land. Hier goed en warm weer. Verder hier alles zijn gangetje. Groetjes van ons allen en nog veel plezier.