Zion National Park

3 augustus 2015 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Na ons bezoek aan Antilope rijden we door naar Zion. Ook een nationaal park dat je kan doen met je jaarkaart. Aan de inkom moeten we 15 dollar betalen om met een RV door de tunnel te mogen. Blijkbaar moeten ze dan sluiten en moet je in het midden rijden. Na een lange tunnelrit met af en toe adembenemende inhammen komen we aan de andere kant en rijden we in zigzag bochtjes tot beneden. Op het park zelf is alles volzet dus we rijden net buiten het park en nemen daar de eerste rv camping die er is. Er loopt een riviertje achter waar je met banden naar beneden kan wat de kinderen natuurlijk leuk vinden.

De volgende dag vertrekken we te laat omdat beide kinderen erg moe waren met het gevolg dat het ruim 38 graden is wanneer we willen gaan wandelen. Je snapt getal, halverwege draaien we om en gaan terug. We nemen de shuttlebus naar de Zionlodge, eten daar iets, lopen nog wat rond en gaan terug met de shuttle tot aan onze camping. Kinderen zijn weg om te gaan zwemmenwant die hadden gisteren 2 Nederlandse meisjes leren kennen die bij ons Marshmallows zijn komen roosteren en s' mores hebben gemaakt. Die zien we voorlopig niet meer terug. Marcel en ik bereiden ondertussen onze reis naar Las Vegas voor en besluiten een hotel te nemen omdat we nergens met de RV op kunnen ivm te klein.

We vertrekken nadat iedereen heeft kunnen uitslapen en zijn terug op weg